Procedura
Descriere depozit
Depozitul de carburanti de aviatie (JetA-1), amplasat in interiorul Aeroportului Mihail Kogalniceanu – Constanta, amplasat adiacent, pe latura de est a depozitului actual de benzina-motorina al Aeroportului, consta intr-un parc de rezervoare (2 buc) supraterane de depozitare, un skid de transvazare combustibil si o platforma cu spatii de parcare cisterne, totul imprejmuit de un gard perimetral inchis cu porti de acces, in suprafata totala de 280 mp.
Proiectarea si executia a fost efectuata in conformitate cu normele internationale ale aviatiei civile: JIG, EI si AACR, avindu-se in vedere dimensiunea redusa si numarul limitat de operatiuni de alimentare.
In momentul cresterii activitatii sau decis de AACR, in urma auditurilor de supraveghere si bazat pe o analiza de risc corespunzatoare, se va putea face trecerea la etapa urmatoare de dezvoltare.
Structuri si constructii industriale
Rezervoarele, asezate pe fundatii de beton armat, sint plasate intr-o cuva de protectie cu capacitate de 110% fata de cea reala a unui rezervor avind fundul impermeabilizat prin inserarea unei membrane in stratul de beton; cuva este prevazuta cu o vana pt. drenarea apei pluviale, tinuta in mod normal inchisa si operata doar in cazul acumularii apei.
Apa de pe suprafetele interioare depozitului, cu potential contaminant, se dreneaza printr-un separator de produs petrolier, normal deschis, cu doua camere, instalat subteran, a carui iesire este conectata la canalizarea aeroportuara, care colecteaza toate apele de suprafata (inclusiv cele din parcari autovehicule) din Aeroport.
Separatorul se va inchide manual doar in cazul unei poluari accidentale masive, care va fi retinuta si tratata in interiorul depozitului, conform manualului de urgente. Adiacent, se va monta un container de birou/arhiva, ce va contine si panoul de comanda, semnalizare si distributie energie electrica si unul magazie piese de schimb, mentenanta si mici reparatii. Energia electrica este trasa prin canalizatie si/sau ingropata, din panourile Uzinei electrice, pe cablu de 20kW/400V pina la conteinerul birou din apropiere, de unde este distribuita pentru consumatori.
Limita de explozie determinata prin proiect va separa instalarea echipamentelor “ex”, amplasate in zona rezervorului/ parcarii, de cele normale, limitate in zona containerului birou/magazie. Sint prevazute mai multe butoane de oprire de avarie, pozitionate astfel incit accesul la ele sa se faca in maxim 10 secunde din orice zona a depozitului.